“Talent er intet – vedholdenhed er alt!”
Det er med den vedholdende og rettidige kontakt, at der skabes kunderelationer på B2B-markedet.
Det er en kunstart at planlægge og koordinere salgsstyrkens indsatser på plads, når omdrejningspunktet er CRM-systemet, som skal implementere alle virksomhedens marketingindsatser med sælgernes indsatser, som den sidste og afgørende funktion for at “lukke salget”.
For at gøre B2B-salget mere effektivt, kan man med fordel benytte redskaber som
- CRM-systemet som det centrale omdrejningspunkt for indsatser og resultater
- Målsætning for indsatser
- Målsætninger for resultater
- Ugentlige salgsmøder med gennemgang af forrige periodes resultater og kommende periodes målsætninger
- Salgsplan med konkret beskrivelse af forrige periodes resultater og kommende periodes målsætninger
- Understøtte sælgernes indsatser med individuelle kampagner som motiverer sælgerne til at gøre ekstra indsatserMarketingmanualer som konkretisere indsatserne og processerne