“Talent er intet – vedholdenhed er alt!”

Det er med den vedholdende og rettidige kontakt, at der skabes kunderelationer på B2B-markedet.

Det er en kunstart at planlægge og koordinere salgsstyrkens indsatser på plads, når omdrejningspunktet er CRM-systemet, som skal implementere alle virksomhedens marketingindsatser med sælgernes indsatser, som den sidste og afgørende funktion for at “lukke salget”.

For at gøre B2B-salget mere effektivt, kan man med fordel benytte redskaber som

  • CRM-systemet som det centrale omdrejningspunkt for indsatser og resultater
  • Målsætning for indsatser
  • Målsætninger for resultater
  • Ugentlige salgsmøder med gennemgang af forrige periodes resultater og kommende periodes målsætninger
  • Salgsplan med konkret beskrivelse af forrige periodes resultater og kommende periodes målsætninger
  • Understøtte sælgernes indsatser med individuelle kampagner som motiverer sælgerne til at gøre ekstra indsatserMarketingmanualer som konkretisere indsatserne og processerne